Hur man stickar och virkar ... På Billigt-garn.net:s vis

Är du på jakt efter en stickskola eller virkskola? Okej, tugget för nybörjare, grunderna för hur man stickar eller hur kvinna virkar (ahem) kanske inte riktigt finns här. Däremot hittar du smartsiga tips om hantverkets själva hantverk: maskandet.

Är du mer intresserad av stickning och virkning som terapi berusningsmedel livsstil? Gå till En garngalnings liv för de riktigt tunga råden.

Hur man virkar och stickar, en annorlunda stickskola och virkskola

Undrar du hur man stickar vridet och virkar i smyg? Har du stick- och virkfrågor av typen "Hjälp! Jösses! [Fruktansvärt fult ord]! Hur gör jag för att ...?"

VIKTIGT: Du ska inte sticka och virka med någon annans pekpinnar

Det finns inte ett rätt sätt att göra något. Kom ihåg det. 

Vill du lämna en pekp... ett tips? Eller ställa en fråga om något du vill veta för att få rätsida på din stickning eller virkning? Här får du svar från "Billigt garn"-Anna eller någon annan självutnämnd garnguru.

Handarbetet: tekniktips för maskare ... typ, riktiga sticktips och virktricks

Hur lägger du upp och maskar av? Vill du veta hur man stickar XXX, för att inte tala om att virka XXX? Här hittar du tips om utformning och upprumping av själva maskorna. Det är ett hårt jobb, men någon måste maska. Konventionella sticktips och virktips med en liten touch av långfinger.

Stolpar om virkning

Stycken om stickning