Virkad pirat (Jack Sparrow)?

av Sofia
(Idre, Dalarna)

Söker mönster på en virkad Jack Sparrow. Har sett en bild på en sådan en gång, men lyckas varken hitta bilden igen eller mönster.

Har snart letat på vareda blogg som finns inom handarbete.

Snälla, kan du hjälpa mig hitta?

Virka och prata som en pirat!

"Billigt garn"-Anna räds inte ett Aargh! eller utrikisk virkiska, och hoppas att ingen annan gör det heller.

Pirates of the Caribbean är förstås upphovsrättsskyddat av Disney (som i Walt Disney Company).

Då enskilda virkdamer och virkherrar knappast vill att varumärkesjurister ska svinga sina stämningssvärd mot dem finns det enbart virkbeskrivningar på piratkopior som är inspirerade av en viss Jack.

Du vet: långt hår med pärlor, skägg, vansinnigt stirrande blick och lite för mycket rom under västen.

Virkad pirat, som är mycket, mycket lik Jack SparrowDessa hittade jag vid en snabb sökning ... och jo, de pratar samma språk som Johnny Depp. Det vill säga amerikansk engelska. Så en single crochet är en fast maska. Och om du tycker att det är för sluddrigt, kroka fast i tipsen för att begripa utrikiska stick- och virktermer.

Piraten Sam är egentligen ett köpemönster, men i utbyte mot din epostadress kan du ladda ned den virkbeskrivningen och sju andra amigurumi-mönster på webbplatsen Crochet Me.

Gratis Jack-liknande pirat-virkmönster, med ögon i målad filt

Virkad pirat med enormt hår och litet skägg (köpemönster, pdf)

Någon som skymtat en annan virkad Jack-kopia?

Klicka här för att kommentera

Skriv din egen sida! Det är lätt. Hur? Klicka här för att gå tillbaka till Hjälp mig hitta garn!.