Stickmönster på din fina Hello Kitty-tröja?

av Katrin

Hej! Undrar var man kan få tag på mönstret till din fina Hello Kitty-tröja i mörkcerise? Kollade i mönsterarkivet men där finns det inte med. Jag hittade i och för sig en annan söt med ett hjärta, men skulle vilja ha även den du har gjort.

mvh
Katrin

Bättre upp! Gör ett eget stickmönster

Vem som helst kan sticka vad som helst, enligt "Billigt garn"-Anna.

Få se ... min Hello Kitty-tröja.

Ja, då behöver du hitta en begagnad långkofta från Lindex, stickad i dubbelt garn i bomull/akryl som ger en masktäthet på 23,3 m x 30,2 v = 10 cm ...

Nej, förlåt. Om du har pejl på hur du ska intarsiasticka en motivtröja finns det gott om stickdiagram som ligger och flyter på nätet.

Åtminstone ligger de där tills varumärkesinnehavarna fräser ifrån.

Och beroende på hur många maskor bred och hög din tröja kommer att bli, med det garn *du* har tänkt att använda, finns det förmodligen bättre lämpade diagram än det jag har använt.

Hur du hittar dem? Easy-peasy. Gå in på

http://www.billigt-garn.net/sticka-hello-kitty-diagram.html

så hittar du tips om vilka sökord du kan använda, hur du hittar eller ritar diagram på andra sätt ... och en länk där du kan ladda ned precis samma diagram som jag har använt, plus några andra kattmodeller och populära figurer.

Tintin, kanske?

Sticka Hello Kitty-tröja utan färdigt mönster