Ljusrosa garn tunt 2-trådigt akryl/ull/alpacka ca 460 gram

Billigt garn i alpacka, akryl och ull till dina gratis mönster

Obs! Det här härvorna har hittat en högsta budgivare. Om du vill fynda nya, fräsiga garn, gå till http://snipurl.com/billigt_garn, eller prenumerera gratis på ezinet [Billigt garn mm] för de senaste garnvänliga auktionerna och gratis mönster.

Letar du efter ett tunt och urbilligt alpacka-garn, som du vågar experimentera med?? Testa det här ljusrosa ull/akrylgarnet med en gnutta alpacka i!

OBS! Bilden kan inte göra nyansen rättvisa. Det är ljust rosa med en blåaktig klangbotten.

Och det är tunt, riktigt tunt, löst tvinnat och två-trådigt. Stickar du normalt använder du nog 2.5-3.5 mm-stickor (jag tar 4 mm, 7 mm för dubbelt garn).

Materialet är hälften syntet, hälften fyrfota: 50 procent akryl, 40 procent ull och bara ynka 10 procent alpacka. Det är alltså en budgetvariant av ett lama-garn, och passar därför utmärkt till experiment och småpyssel där du inte vill lyxa till det med hel-alpacka.

OBS! Det beter sig mer som ett akrylgarn utan studs än alpackagarn.

Du har nu hittat 11 härvor i detta ljust rosa garn, av olika mängd och längd. Sammanlagt är det cirka 460 gram.

(Vägt och avrundat nedåt på min digitalvåg.)

Hur långt det räcker? Tja, längre än du tror. (Bra tumregel: är garnet tunt behöver du mindre än du tror, är garnet tjockt behöver du betydligt mer än du vill erkänna.) Det borde räcka till en gigantisk sjal i nätstickning med muddar.

Vilket det skulle ha blivit om jag inte rensat ut det.

Obs! Den här auktionen är avslutad. Om du vill fynda nya, härliga garn på Tradera/eBay, gå till http://snipurl.com/billigt_garn, eller prenumerera gratis på ezinet [Billigt garn mm] för de senaste garn-fynden och kuliga stick- och virk-länkar.