Mörkgrå-melerat garn akryl ca 225 gr stickgarn virkgarn

Obs! Det här garnet är redan sålt! Om du är sugen på några bus-billiga nystan att virka, sticka eller pyssla med, gå till http://snipurl.com/billigt_garn, eller prenumerera på ezinet [Billigt garn mm] för gratis virkbeskrivningar, garntävlingar och pysselidéer.

Är du på jakt efter ett vinterskönt garn som inte kliar och sticks? Ett som är sobert och vackert och ändå spännande? Testa det här mörkgråmelerade akrylgarnet!!

OBS! Bilden du ser kan givetvis inte göra nyansen rättvisa.

Garnet som du snart sätter stickorna eller virknålen i är mörkt grå, med ljusare och mörkare spår så att det grå verkligen får liv och glädje.

En sak du kommer att älska med det här garnet är hur lättarbetat det är. Det är ett akrylgarn med skön stickstuds, och utan den där kliiga, stickiga känslan som ullgarn kan ha.

Garnet består av tre två-trådiga tunnare trådar som löper parallellt. Det ger ditt färdiga plagg en aning fler värmande luftfickor.

Stickar du lika hårt som jag trivs du bäst med 6 mm-stickor, annars kanske du föredrar 5 mm.

Materialet är 100 procent akryl.

Du kan tvätta det i 40 grader tillsammans med din övriga tvätt.

Du inser nog vilket fynd du gör när du lägger ett bud på det här charmiga akrylgarnet, för du har hittat 3 härvor i detta läckert mörkgrå garn, av olika mängd och längd.

Du fyndar sammanlagt cirka 225 gram.

Hur långt det räcker? Hm. Nog inte så långt som du tror. (Bra tumregel: är garnet tunt behöver du mindre än du tror, är garnet tjockt behöver du betydligt mer än du vill erkänna.)

En halsduk. En mössa. Några plädrutor.

Obs! De här mysiga härvorna är redan sålda. Om du vill göra nya garn-fynd för att riktigt kunna gå loss på de de gratis virkbeskrivningar du har hittat på internet, gå till http://snipurl.com/billigt_garn, eller prenumerera gratis på ezinet [Billigt garn mm] för gratis beskrivningar, garntävlingar och fynd.