Varning: Vill du frossa i billiga stick-garner, virkgarn, stickmönster och stickbeskrivningar, symönster, tygstuvar, sybehör, virkmönster och virkbeskrivningar och annat smått och gott för pysseltokiga? Då har du kommit alldeles, alldeles rätt. Prenumerera gratis på ezinet [ Billigt garn mm ] för de senaste fynden.

Vill du fynda busbilliga virk- och stickmönster? Här är de smartaste knepen!

Spartips! Biblioteket är guldådern nummer ett för virk-, stick- och sybeskrivningar i drivor. Använd bibblans databas och sök under signumet Qcc.

Fråga bibliotekarien om det finns fler virkböcker i magasinet.

Be att få fjärrlåna de läckra pysselböcker som ditt bibliotek inte har inne. Det kostar ett par kronor, men är helt klart värt det.

Och bättre än ett bibliotek... mer som en hyrfilmsbutik... är Tradera eller något annat second hand-ställe som Myrorna och Stadsmissionen.

Köp på dig ett knippe begagnade beskrivningar och "lämna tillbaka" dem genom att sälja dem vidare när du är färdig med dem.

Du kan till och med få tillbaka mer pengar än du pyntade ut med från början. Och vem sa att garnkonst inte var lönsamt?

Auktionsexemplen nedan är redan avslutade. Vill du ha tips om nya fynd, prenumerera på [Billigt garn mm], ezinet för busiga sparknep för garngalningar.